• Artikelen

    Artikelen

    Altijd de nieuwste artikelen ontvangen?

    Aanmelden

Social media monitoring: weet wat er speelt!

Social media monitoring: weet wat er speelt!

Social media gebruik is dusdanig ingebed in de maatschappij dat u er als organisatie niet meer omheen kunt. Het is van belang om te weten op welke kanalen uw doelgroep actief is, zodat u hier ook actief kunt zijn. Maar als organisatie aanwezig zijn op social media is één ding, ook daadwerkelijk interactie aangaan met de doelgroep, dat is een tweede. Interactie kan uw organisatie veel opleveren, maar om dit te behalen moet u wel weten wat uw doelgroep bezighoudt, wat er gezegd wordt over uw organisatie en hoe u hier slim op in kunt spelen. Om dit succesvol te kunnen doen is het monitoren van social media noodzakelijk.

Download

LinkedIn inzetten als marketingtool, zo doet u dat!

LinkedIn inzetten als marketingtool, zo doet u dat!

Social media en content marketing gaan tegenwoordig hand in hand. En een van de kanalen die zich (zeker voor B2B) heel goed leent voor het verkrijgen van een expertpositie, maar vooral ook voor leadgeneratie, is LinkedIn. Toch zijn er nog niet veel organisaties die dit kanaal optimaal benutten. Zo blijkt dat slechts 35% van de organisaties LinkedIn gebruikt voor marketing-doeleinden. Zonde, want dit kanaal biedt ook voor organisaties genoeg kansen!

Download

Goede website: basis voor succesvolle content marketing

Goede website: basis voor succesvolle content marketing

Vrijwel elke organisatie heeft tegenwoordig wel een website. Helaas heeft nog lang niet elke organisatie ook een goede website die voldoet aan de verwachten van de bezoeker. En dat is jammer, het is zonde om (potentiële) klanten te verliezen door een slechte website. In dit artikel gaan we in op het belang van een goede website en komen een aantal belangrijke aandachtspunten en tips aan bod waarmee u uw website kunt optimaliseren.

Download

Campagnes opzetten met contentpilaren

Campagnes opzetten met contentpilaren

Het opstellen van een contentpilaar als basis voor een campagne zorgt ervoor dat u overzichtelijk te werk kunt gaan. Hoe u een contentpilaar gebruikt in uw campagne vertellen we in ons artikel Campagnes opstellen aan de hand van een contentpilaar. We leggen de werking en de voordelen uit, maar geven ook een stappenplan voor het opstellen van een campagne rond een contentpilaar.

Download

Social media strategie: waarom en hoe?

Social media strategie: waarom en hoe?

Er wordt vaak gedacht dat social media ‘er wel even bij gedaan kan worden’. Dit levert echter in de praktijk weinig op. In ons artikel Social media strategie opstellen: waarom en hoe? gaan wij in op het voordeel wat organisaties kunnen behalen met social media, het belang van een social media strategie en geven we een handig stappenplan voor het opstellen van een succesvolle strategie.

Download

Social media, moderne lijm voor de klant

Social media, moderne lijm voor de klant

We leven in een tijdperk waarin (potentiële) klanten verwachten dat ze centraal staan bij hun leverancier. Vanaf het eerste tot en met het laatste moment dat er interactie is. In dit artikel gaan we in op het alignment tussen de afdelingen die contact hebben met de klanten. En we belichten de cruciale rol die de inzet van social media hierbij speelt.

Download