• Home
  • De Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark 2016

De Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark 2016

Dit jaar is de zesde Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark uitgebracht door GO2socialmedia en ProSpex. De centrale vraag in de benchmark is wat succesvolle bedrijven beter doen als het gaat om leadgeneratie. Wat doen ze anders waardoor ze hogere conversie- en winratio’s behalen? Wat kan de gemiddelde marketeer of verkoopmanager hiervan leren en waar laat u kansen liggen?

Ruim 250 personen hebben deelgenomen aan het benchmarkonderzoek. De deelnemende bedrijven zijn dan ook zeer divers qua omvang en sector, vooral zakelijke dienstverlening en ICT zijn goed vertegenwoordigd. Het grootste deel van de deelnemers zijn marketingmanager, salesmanager of algemeen directeur.

Enkele opvallende uitkomsten:

  • 40% van de bedrijven gaf vorig jaar aan marketing automation in te willen zetten voor de opvolging van leads, toch zien we maar een groei van 2%;
  • De samenwerking tussen marketing en sales kan nog sterk verbeterd worden om de kwalificatie en opvolging van leads te optimaliseren;
  • 48% van de organisaties zet content marketing in, toch heeft een groot deel hiervan nog geen vastgelegde strategie.

Download het benchmarkrapport om meer over deze en andere uitkomsten te lezen, krijg inzicht in wat succesvolle bedrijven beter doen en gebruik dit om uw eigen leadgeneratie activiteiten te optimaliseren.

De Nationale B2B-leadgeneratie benchmark 2016 downloaden

  • Dit veld is bedoeld voor validatie en moet ongewijzigd blijven.